Selamat Datang,terima kasih sebab sokong belog Wahida Ayob Story

Wednesday, January 15, 2014

My life Vs My Love

langkah yg berani tak semestinya berani dalam penceritaan..tambah dalam cerita cinta....mcm panjang pulak cerita aku nie...hehehe
x kisah lah semenjak aku bergelar single nie...aku semakin lebih berani membuat keputusan..
aku tak menyalahkan dea kerana meninggalkan aku...
mungkin aku bukan yg terbaek utk dea....bg aku cukup lah setakat tue je cerita cinta aku dengan dea...
putus cinta buat kali pertama membuatkan hidup aku terasa kosong...
UjianMu untuk ku adalah berat..tpi aku ade family, kawan-kawan yg selalu memberikan semangat...

yg paling penting utk aku adalah teruskan pejuangan ku untuk menjadi seorang Engineer ...Inshaa Allah..
biarlah aku begini...
aku xperlu risau sebab "janji Allah itu pasti"
sayang mcm mne pun klau dea bukan jodoh aku dea bukan tetap milikku....
remember that!!!


bagi aku setiap yg berlaku mungkin takdir..dan aku xboleyh marah..sbb setiap yg  berlaku pasti akn ade hikmahnya...my life be a better after all these was happen to me....
tpi jika aku kalah..akn aku melangkah dan terus melangkah....

seminggu selepas kehilangan~

tipu la jika aku xmenangis.....tpi aku belajar utk menerima ...xsalah jika ingin mencuba..tpi jika hati sudah xboleyh menerima pasrah saje dgn jawapannya....
bg aku redha dan ikhlas itu sangat menguji keimanan aku...
alhamdulillah...

minggu ke-2 selepas kehilangan.. 

aku diduga lagi...waktu tue aku akn menghadapi exam MUET...exam yg penting utk aku melanjutkan pelajaran aku ke universiti nnti..Inshaa Allah..
tpi aku terima segalanya dengan melapangkan dadaku kepada penciptaKu...
sesungguhnya kekuatan yg diberikan mmpu aku berdiri lagi...
aku terima kehilangan cinta manusia utk seketika,,masih ade cinta Allah untuk ku...


minggu ke-4 selepas kehilangan~

walau aku nmpak dea di sekitar tempat belajar ku.... aku menerima segalanya dengan hati yg sakit jugak kadang2..tpi xmengapa..cinta xsemestinya memiliki..aku kena terima setiap keputusan yg dea beri....selama nie aku bersabar..so, xkan lah aku xboleyh bersabar lagi....


keadaan ku sekarang~

tidak akn mudah mempercayai cinta yg mudah terungkap...tidak memandang segalanya mudah...
tapi sebenarnya ade sedikit rase takut untuk bercinta dan mencintai seseorang...
tipu jika aku masih tidak menyayangi dea lagi...tpi itu hanyalah sekadar kenangan silam yg semakin pudar...
dan ia xmungkin seindah yg aku harapkan...
cinta yg sejati perukan kesabaran yg tinggi dan saling memahami
igat jika dea betul sayang kan kita..dea tidak membuat kita tersa sakit walau sebesar kuman...
sayang tidak perlu diungkap tpi operlu dijaga dengan sebaiknya supaya tidak hilang...
berdoalah "sesungguhnya doa itu senjata mukmin"


~DALAM KENANGAN~


rindu la kat bebear nie!!!


u look me..u see me always...
i'm miss u




No comments:

Post a Comment

Klik Sini

Bobblehead Bunny